Samen leren, kennis delen in de wijk

Ben jij benieuwd naar wat Samen leren in de Wijk voor jou kan betekenen? Loop dan even mee…

We beginnen bij het begin. Je hebt waarschijnlijk interesse in de Zorg of een bepaald onderwerp in de zorg. Wij zijn heel erg benieuwd naar jouw vragen hierover, maar natuurlijk ook in de kennis die jij hier al over hebt.

Door onze kennis en vragen te delen, maken we de perfecte mix van kennis overdacht. Bewandel de route door onze website en kijk of deze manier van ontwikkelen ook bij jou past. Natuurlijk hopen we je dan vooral nog een keer te zien in één van onze 16 werkplaats locaties.

Hoe gaan we van systeemzorg naar menszorg? Door ook het leren en de opleiding anders in te richten! Puur vanuit de praktijk. Daar draait ’t tenslotte om.

Themabijeenkomsten

Cliënten delen hun ervaring rond allerlei onderwerpen in de wijk met zorgprofessionals, studenten verpleging en verzorging, vrijwilligers en leden. Zo leren zij van en met elkaar tijdens themabijeenkomsten.

Samen met cliënten, buren, familie, vrijwilligers en professionals komen de beste ervaringen en ideeën boven. Voor iedereen die in de praktijk wil leren wat goede zorg van mens tot mens inhoudt.

Anders zorgen, anders leren

De onderwerpen van de bijeenkomsten zijn: Lichamelijk, Geestelijk, Sociaal en Spiritueel/zingeving

De bijeenkomsten staan open voor iedereen en zijn vrijwillig te volgen. Wilt u leren over bijvoorbeeld dementie? U bent welkom om aan te sluiten bij een van de themabijeenkomsten hierover. Ook voor studenten zijn de bijenkomsten vrij te kiezen. Gemotiveerde mensen, zoals de wijkzusters en de betere studenten verpleegkunde, bezoeken vanzelfsprekend alle bijeenkomsten.

Nieuwe leercultuur beroepsopleiding verpleging en verzorging

Door in de praktijk te horen en zien wat er gebeurt, ontwikkelen studenten de juiste houding voor zorg van mens tot mens. Samen met en bij de mensen om wie het gaat. Dat maakt de theorie bovendien duidelijker.

Studenten ontdekken in de praktijk wat hen boeit en motiveert. Ze krijgen vervolgens de ruimte om onder begeleiding hun studie zelf in te richten en initiatief te nemen. Niet het systeem, maar de behoefte in de praktijk bepaalt wat studenten leren.

Afgestudeerden zijn hierdoor aantoonbaar zelfstandiger en ondernemender. Ze komen beter op voor het belang van cliënten en voor zichzelf.

“We krijgen 1-op-1 ondersteuning en begeleiding. Daardoor leren we meer en sneller dan alleen op school.”

Wilt u ook een themabijeenkomst bijwonen?

Ga naar www.samenlerenindewijk.nl hier vindt u meer informatie over de opleidingen, maar ook over gratis te volgen basistrainingen zoals valpreventie, doorliggen, infectiepreventie etc. De gratis basistrainingen vindt u hier