Nieuwe leercultuur beroepsopleiding verpleging en verzorging

De Kruisvereniging zet zich in voor een andere manier van zorg en ondersteuning: van mens tot mens. Dat is zorg zonder hokjes en systemen, zonder standaardpakketten, zonder wachtlijsten, zonder blik op de klok. Maar met een wijkzuster die tijd en aandacht voor u heeft, die u begrijpt. Die de zorg en ondersteuning regelt die u nodig heeft. Zodat u zo prettig mogelijk verder kunt, zoals u gewend bent.

Samen zorgen is ook samen leren. Wat is prettiger dan op het juiste moment, op een vertrouwde plek in uw wijk, elkaar te ontmoeten? Een doel van de ontmoeting kan zijn dat u wilt leren om bijvoorbeeld een verband aan te leggen, steunkousen aan te doen, te verplaatsen of te tillen, zodat u in uw eigen vertrouwde omgeving uw partner, familie of vrienden kunt helpen. Wellicht heeft u al kennis op een bepaald gebied en wilt u deze delen met uw wijkbewoners. Nieuwsgierig geworden? Sluit gewoon een keer aan bij een bijeenkomst. Op de website www.samenlerenindewijk.nl vindt u de planning wanneer deze bijeenkomsten/trainingen plaatsvinden. Kom erbij, samen leren helpt iedereen verder.

“Op een gegeven moment had ik 33 hulpverleners om me heen. Daar werd ik gek van. Ik wil zelf de regie hebben, maar wel met iemand naast me.”

Door lid te worden van de Kruisvereniging helpt u mee om de zorg menselijk te houden, zonder systemen, zonder standaardpakketten. Gewoon, zorg van mens tot mens. Daarnaast krijgt u als lid ook veel voordeel.

“Een cliënt is een uniek persoon met een heel levensverhaal”