Telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag 09.00 – 12.00 uur: 0165 – 55 59 15 |   info@samenlerenindewijk.nl

Programma’s Zelfstandig blijven wonen en leven & Ziekenverzorging thuis

Zorg je misschien voor je vader, moeder, partner? Help je de buren met kleine klusjes? Wil je meer kunnen betekenen? Samen krijgen we dit voor elkaar. Door bijvoorbeeld bijeenkomsten bij te wonen volgens onze programma’s Zelfstandig blijven wonen en leven en Ziekenverzorging thuis. Dit zijn bijeenkomsten in een informele sfeer, waar je informatie krijgt, vaardigheden leert en ook samen ervaringen deelt. Deze bijeenkomsten organiseren we samen met een expert (van een bepaald onderwerp) en wijkverpleegkundige. Kies hieronder uit een van onze bijeenkomsten zodat je goed op de hoogte bent hoe te handelen.

Aanmeldformulier programma's Zelfstandig blijven wonen en leven / Ziekenverzorging thuis

Lidnummer*

Aanhef*
    Mevr.Dhr.

Voorletter(s) en Achternaam*

Telefoon*

Kies hieronder uit de bijeenkomsten van de programma's Zelfstandig blijven wonen en leven / Ziekenverzorging Thuis. De bijeenkomsten worden in verschillende plaatsen aangeboden. (Een aantal bijeenkomsten bestaan uit twee dagdelen, je dient beide dagdelen bij te wonen.)

Locatie: BERGEN OP ZOOM, 't Fort, Bernadettestraat 4, in Bergen op Zoom:

Tijd: 13.30 - 16.30 uur

6 maart 2024, Omgaan met Parkinson Deel 2.VOL - Zet me op de wachtlijst, Meten vitale functies: bloeddruk, temperatuur, pols, ademhaling.20 maart 2024, Een beroerte, en dan?17 april 2024, Veilig verplaatsen: til- en transfers.15 mei 2024, Omgaan met (in)continentie.

Locatie: ROOSENDAAL, Kruiskerk, St. Lucasplein 1 in Roosendaal:

Tijd: 13.00 – 16.00 uur

27 februari 2024, Omgaan met eenzaamheid bij ouderen en jongerenVOL, Zet me op de wachtlijst, Hoe leg ik mijn laatste wensen vast? Levenstestament23 april 2024, Meer pret met je budget

Locatie: Fijnaart, Prins Bernhardstraat 14-16 in Fijnaart:

Tijd: 19.00 – uiterlijk 21.30 uur

Bijeenkomsten Moeder en Kind

datum volgt later - Informatiebijeenkomst Babyzorg21 februari 2024 – Informatiebijeenkomst: Voeding3 april 2024 – Informatiebijeenkomst Ouderschap van 0-2 jaar

Locatie: ROOSENDAAL, Belder 2-4 in Roosendaal:

Cursus EHBO voorjaar 2024 zit VOL.
    Tijd: 19.00 – 22.00 uur

Najaar 2024, EHBO voor volwassenen en kinderen Deel 1 & Najaar 2024, EHBO voor volwassenen en kinderen Deel 2

Locatie: WOUW, Zaal de Geerhoek, Kloosterstraat 19B in Wouw:

Tijd: 13.00 - 16.00 uur

26 maart 2024, Langer zelfstandig blijven, hulpmiddelen, uitleg en oefenen23 april 2024, Retteketet, de zorg geregeld, wat, hoe, waar en welke wet? WMO-Wlz-PGB21 mei 2024, (onder)voeding bij ouderen

Locatie: OUD GASTEL, Kapel, Veerkensweg 71A in Oud Gastel:

Tijd: 14.00 - 16.30 uur

7 maart 2024, Omgaan met eenzaamheid4 april 2024, Zorg in de laatste levensfase.2 mei 2024, Omgaan met onbegrepen gedrag in je omgeving.

WORD LID VAN DE KRUISVERENIGING

Wat je krijgt als je lid bent van de Kruisvereniging West-Brabant:

• Altijd gratis deelname aan de bijeenkomsten.
    • Maandelijkse nieuwsbrief, je wordt als eerste op de hoogte gebracht van nieuwe bijeenkomsten en activiteiten.
    • Gratis 2 keer per jaar het ledenblad, Kruisvenster.
    • tot 15% korting in de zorgwinkels.
    • Korting op het servicepakket.
    • 3 maanden gratis uitleen van loophulpmiddelen.
    • Gratis PGB advies & hulp.
    • Gratis themabijeenkomsten.

PRAKTISCHE INFORMATIE

• De wijkverpleegkundige verzorgt deze bijeenkomsten samen met een expert.
    • Elk onderwerp omvat 3 uur.
    • Je kunt kiezen voor een of meer onderwerpen.
    • Locatie(s) bij jouw in de buurt.
    • Deelname is gratis voor iedereen, tenzij nadrukkelijk anders vermeld.
    • In de bijeenkomsten worden alledaagse, herkenbare situaties besproken met betrekking tot het onderwerp. Uiteenlopende handelingen mogen worden geoefend.
    •  Voor de bijeenkomsten uit het ‘Ziekenverzorging thuis’ programma ontvang je een certificaat.
    • Na de bijeenkomst kun je de informatie en vaardigheden meteen toepassen.
    • Na aanmelding ontvang je een email of per brief (als je geen email hebt).

VIDEO’S

Klik hier op de button om video’s van alledaagse zorghandelingen te bekijken. Deze video’s zijn opgenomen tijdens de bijeenkomsten of themabijeenkomsten. Het beste is nog altijd om een bijeenkomst of themabijeenkomst bij te wonen. Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact; info@samenlerenindewijk.nl of 0165-555915.

MELD JE NU AAN ALS LID VAN DE KRUISVERENIGING!

Help ons de zorg te veranderen door samen en van elkaar te leren