Voordelig zwemmen met de kruisvereniging: Ik ga elke keer met veel plezier!

Het lidmaatschap van de kruisvereniging biedt vele voordelen. Een daarvan is het gezamenlijk zwemmen. Voor een laag tarief kan ieder lid heerlijk baantjes trekken en tussendoor gezellig bijkletsen.

Zwembad De Schelp in Bergen op Zoom is elke dinsdagmorgen en vrijdagmiddag voor een uur het domein van de kruisvereniging. Rond de veertig leden nemen wekelijks een plons in het bad; de één om fanatiek baantjes te trekken, de ander vooral om de spieren los te gooien. Hortensia de Backer is al vanaf het begin van de partij. Janny van Huizen sinds maart dit jaar. “Iemand vertelde me dat je als lid voordelig kon zwemmen. Ik woon tegenwoordig in Poortvliet, maar heb altijd in Halsteren gewoond. De eerste keer kwam ik gelijk een oude buurvrouw tegen. Het is altijd heel gezellig. In Halsteren had ik een badenkaart, maar ik moest er altijd aan denken dat ik die opmaakte. Hier hoef ik niet over na te denken. Naar het zwemmen van de kruisvereniging ga ik altijd met veel plezier.”