wijkzuster Britt Oosterwaal

Wijkzuster Britt Oosterwaal

Wijkzuster Britt wil de eenzaamheid onder ouderen op de Bergse Plaat aanpakken

Britt Oosterwaal (25 jaar) is sinds oktober 2019 de nieuwe wijkzuster voor de Bergse Plaat en de Zeekant in Bergen op Zoom. Voorheen was zij gestationeerd in wijk Gageldonk. “Graag wil ik me voorstellen aan de inwoners van mijn nieuwe wijken en laten weten dat zij mij voor al hun zorgvragen kunnen benaderen. Ik kan met hen meedenken en ze eventueel doorverwijzen naar de juiste persoon/organisatie binnen mijn uitgebreide netwerk, denk aan de gemeente, vrijwilligersorganisaties, thuiszorgorganisaties etc.” Op dinsdag 23 april is Britt om 13.00 uur aanwezig in het wijkgebouw de Ooitas 3, tijdens een gezamenlijk eetmoment van het Senioren Ontmoetingspunt. “Samen met de vrijwilligers van de Ooitas zijn we bezig om een project op te zetten om ouderen met elkaar in contact te brengen. Er worden al kooklessen en gezamenlijke eetmomenten georganiseerd.” Er zijn nog té veel ouderen die hun huis bijna niet uitkomen en daardoor vereenzamen, of niet op de hoogte zijn van de opties in hun omgeving. Britt houdt van reizen en speelt graag volleybal. Ze is wijkzuster geworden omdat ze het fijn vindt mensen de goede richting op te helpen, en de juiste en passende zorg te vinden.

Spreekuur dinsdagmiddag 15.30 – 17.00 uur locatie Prins Hendrikstraat 18 – Zeekant
Voor de Plaat wordt nog gekeken of er behoefte is aan een spreekuur. Britt is bereikbaar via telefoon 0164 – 260 617